PUMPA - SMART LEARNING

எங்கள் ஆசிரியர்களுடன் 1-ஆன்-1 ஆலோசனை நேரத்தைப் பெறுங்கள். டாப்பர் ஆவதற்கு நாங்கள் பயிற்சி அளிப்போம்

Book Free Demo
A worksheet is an area where you do all the tasks. You can enter and edit data in a worksheet. A combination of one or more worksheets forms a workbook.
 
Creating a blank spreadsheet in LibreOffice:
  • Click the LibreOffice Calc Spreadsheets from the LibreOffice Start Centre.
start screen.jpg
  • By default, you always get a workbook (sheet\(1\)) when you open the LibreOffice Calc application.
1.jpg
 
If you want to create a new workbook, then follow the steps given below.
  • On the File menu, click New. The New Workbook task page will appear.
1.jpg
  • Click Blank Workbook on the New Workbook task page. A New Workbook will appear.
2.jpg
  • The shortcut key \(Ctrl+N\) can also be used to open a New Workbook.
3.jpg